Pages

14 Ocak 2012 Cumartesi

ÇOCUK YAZAR

Tam da dün çocukların gelişimi hakkında bir film izledim. Filmin adı "TAARE ZAMEEN PAR" , Türkçe adı :" YERDEKİ YILDIZLAR".Film , harfleri sayıları algılama problemi yaşayan bir çocuğun çevresi ve ailesi tarafından tembel gerizekalı muamelesi görür. Çalışmayı öğrenebilmesi için yatılı okula verildikten sonra resim öğretmeni ile değişen hayatı ve başarısını anlatıyor.Öğretmenlerin ve ailelerin izlemesi gereken bir film.Bu filmde "HER ÇOCUK ÖZELDİR" mesajı vardı.bunun üstüne bu projeyi görmek paha biçilemez.
Çocukların kendilerini ifade etmesi çok önemli.Hatırlıyorum ben de küçükken kendimi sanatta aradım.Resim çizdim,şiir yazdım,karikkatür çizdim.Hatta babama tutturdum bana şu yazarken ses çıkartan daktilolardan al diye, gazetede gördüğüm hikaye yarışmasına katılmak için .Anneme yazdığım şiirle ödül aldım,resimde ödül aldım .Şimdi de tiyatroya merak saldım,çocuk tiyatrosunda görev almak istiyorum.Eeee söz konusu ifade etmek olunca tutmayın beni.

Neyse çok uzattım :)
Proje sahipleri kendilerini şöyle tanıtmaktalar :
"Onlar geleceği yazıyor!"
Bir grup İstanbul Teknik Üniversitesi öğrencisi olarak bizler Çocuk Yazarlar adı ile bir proje gerçekleştirmek düşüyle yola çıktık. Bu düş, Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları kapsamınca değerlendirilip onay alınca gerçeğe dönüşme imkanı buldu. Bu proje ile yardıma muhtaç çocukların iletişim ve kendilerini ifade etme becerilerinin geliştirilerek toplumda en iyi şekilde yer almalarına bir nebze de olsa katkıda bulunmanın yanı sıra çocukların hayal güçlerini geliştirmek, edebiyata karşı ilgilerini uyandırmak ve canlı kılmayı da amaçlıyoruz.Çocuk Yazarlar Projesi ile ana hedefimiz yardıma muhtaç çocukların toplumda en iyi şekilde yer alması ve kendilerini ifade etme becerilerinin geliştirilmesi.İletişim adresleri : 
 Etrafına bak belki bir çocuğun HAYELİNİ GERÇEKLEŞTİRİRSİN ;)