Pages

14 Ocak 2012 Cumartesi

OLMAZ MI BE ?


Bu haberi kütüphaneler hakkında yazı arayınca burada gördüm.
İngiliz sinemasının  olmazsa olmaz kırmızı telefon kulübesi.Bu telefon kulübesi İngiltere'nin simgesi gibi birşey.

 Habere geçecek olursak ; İngiltere'de telefon kulübesini kütüphaneye dönüştürmüşler .Gerçekten muhteşem bir geri dönüşüm. Şu anda bu küçük  kütüphanede 100'un üzerinde kitap varmış ve bir o kadar da DVD ve CD varmış.Kitapların konu yelpazesi ise geniş... Yemek kitapları, seyahat kitapları, klasikler var imiş.

Ben bunu facebookta paylaştığım da bana şöyle yorum yaptı : "Yalnız bizim ülkede olsa bunlar kapılıp pazarda satışa sunulurdu." Katılsam mı katılmasam mı bilemedim.Kitap okumaya gelince vasat durumdayız. Öğrenci bile bazen oku oku nereye kadar diyor şaşıyorum. Umarım bu sayı ve bilinç çoğalır.

Bu haberi gördüğüm hafta bir haber görmüştüm .Bir adam izinsiz ağaç kesiyor, ona para  ve kitap okuma cezası veriliyor.Adam kitap okuma cezasına  Allah razı olsun diyor.İlkokulda bu bilinç bir zorunluluktu.Çünkü hoca artı veriyordu.İlkokul hocalarının ve ailenin bu bilinci aşılamada rolü büyük.

Bu arada  Türkiye'de kitap okuma oranı %5, gazete okuma oranı %27, yolda otobüste bir başkasının okuduğu kitabı, gazeteyi çaktırmadan okumaya calışma oranı %95 miş.. :)))) 

Kitap okuma oranı %25 lere ulaşır belki, OLMAZ MI BE ?